دوربین مدار بسته و قیمت دوربین مدار بسته

۱۲ دی ۱۳۹۸
4.2
دوربین مدار بسته و قیمت دوربین مدار بسته

کلیه دوربین هایی که به صورت ثابت برای ضبط تصویر با هدف حفظ امنیت و نظارت استفاده می شود دوربین مداربسته closet citcuit television نام دارد. نام دوربین مداربسته از به معنای تلویزیون چرخشی کمدی دوربین مدار گرفته شده است. سیستم دوربین مدار بسته در کشور آلمان ساخته شده در شرکت زیمنس است از این محصول برای افزایش امنیت و مانیتورینگ از ورود و خروج افراد به داخل یا خارج ساختمان استفاده می شود.

دوربین مدار بسته

قیمت دوربین مدار بسته

از دوربین مداربسته به عنوان یک سیستم ایمنی مناسب در تمام اماکن خصوصی و عمومی استفاده میشود دوربین مداربسته به کاهش میزان به خصوص سرقت کمک می کند دلیل استفاده از آن در میان افراد و سازمان ها افزایش یافته است. در انتخاب دوربین مداربسته نوع لنز و عدسی دوربین تصاویر و وسعت زاویه پوشش تصویر برداری دوربین و از همه مهمتر قیمت دوربین موثر است. در تعیین قیمت دوربین مداربسته کیفیت و کارایی قطعات و اجزای دوربین موثر است دوربین چه ویژگی ها و امکاناتی دارد باعث تفاوت قیمت دوربین مداربسته میشود.

نام انواع دوربین مداربسته دیجیتال

  • مدار بسته دید در شب دام
  • دوربین مداربسته دید در شب بولت
  • دوربین مداربسته گردان
  • دوربین مدار بسته ثابت

دوربین مدار بسته

بررسی عدسی انواع دوربین مدار بسته

قطعات دوربین مداربسته عدسی است. اگر در انتخاب عدسی به نوع آن, عمق و دریافت تصاویر و میزان نور ورودی و اندازه زاویه دید کیفیت تصاویر ثبت شده نشود نمی توان نتیجه و انتظاری که از یک دوربین مدار بسته داریم به دست آید. عدسیهای دوربین مداربسته بر اساس کاربری بارگیری دوربین ها تعیین می شود.

  • عدسی با موتور اتوماتیک
  • عدسی کانون ای متحرک
  • عدسی  صنعتی
  • عدسی دید در شب

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته با سیستم پرادا

این مدل دوربین مدار بسته از نوع AHD است تصویر بسیار بالایی دارد. شکل ظاهری آنها شبیه به گویی است و بیشتر برای نظارت در فضای بیرون از آن استفاده می شود. جنس این دوربین ها کاملا ضد آب است برای همین مناسب فضای بیرون است. این مدل دوربین مداربسته با دو نوع لنز متحرک و ثابت تولید می شود. در این مدل امکان تغییر زاویه دید در دوربین مداربسته با لنز متحرک است که این قابلیت در نوع ثابت وجود ندارد. با استفاده از دوربین مدار بسته AHD تصاویر تا فاصله ۵۰ متری در شب ضبط است. در کل دسته بندی دوربین های مداربسته از نوع کار شکل ظاهری، کیفیت عدس،ی نحوه انتقال تصاویر تقسیم می‌شود که به معرفی هر کدام می پردازیم.

حسگر حرکتی دوربین مدار بسته

حسگر حرکتی بر اساس نوع دوربین به صورت مستقیم بر وسعت دید در زمان ثبت تصاویر تاثیر گذار است دوربین های مداربسته دو نوع حسگر برای ثبت تصاویر دارند این حسگر ها به وسیله سنسورهای ویژه‌ای کیفیت تصاویر را بهبود می دهند.

  • حسگر دوربین ck4
  • حسگر دوربین ccd

دوربین مدار بسته

دسته بندی سیگنال تصاویر دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته برای ثبت و استخراج از روش سیگنال استفاده می کنند.

  • دوربین مداربسته آنالوگ
  • دوربین مداربسته دیجیتال
  • دوربین مداربسته ترکیبی

انتقال تصاویر در دوربین های مدار بسته به دو صورت انجام می شود بر این اساس انواع آنها به ترتیب زیر است.

  • دوربین مداربسته با سیم
  • دوربین مداربسته بدون سیم

دوربین مدار بسته

دسته بندی دوربین های مداربسته از نظر ظاهری و نوع کاربری

نحوه کار و هدف از استفاده بسته بر اساس امکانات و ویژگی‌های ظاهری این محصول می شود. بر این اساس دوربین های مدار بسته مردی و شکل ظاهری به چند دسته به ترتیب زیر تقسیم می شوند.

  • دوربین مداربسته پنهان

دوربین های مداربسته منحنی که اندازه بسیار کوچکی دارند تصویر برداری مخفی خاصی کار گذاشته می شود. مدل امکان روی اشیا را ندارد و تنها تصاویر کلی از محل مورد نظر اسال می کند.

  • دوربین مدار بسته دام

از این مدل بیشتر در داخل ساختمان ها استفاده می شود. عدسی دوربین مدار بسته دام از نوع عریض است و در کناره ها و کنج اتاق ها نصب می شود.

  • دوربین مدار بسته جعبه ای

تصویر در این مدل دوربین مداربسته بسیار بالا است از این مدل برای مکان های صنعتی استفاده می شود. امکان تصویر برداری در شب از ویژگی های مثبت این نوع دوربین مدار بسته است. دوربین مدار بسته جعبه ای با تنوع عدسی امکان تغییر در زوایای دید را دارد. تصویر برداری در این مدل بسیار بالا است و جزئیات به خوبی ضبط می شود.

  • دوربین مداربسته زد رطوبت بولت

از این مدل برای استفاده در و محیط های خارج از ساختمان کمک گرفته می‌شود. به دلیل داشتن یک فریم آب در اطراف محفظه دوربین مداربسته در برابر رطوبت و آب عایق شده است. کیفیت تصاویر در این نوع بالا است و امکان دید در شب را دارد.

  • دوربین حرکتی مدار بسته اسپید دام

یکی از بهترین و با امکانات ترین دوربین های مداربسته که تصاویر کاملا رنگی و با کیفیت بالا زوم و گردش در زوایای مختلف برای عدسی آن وجود دارد مدل اسپیددام است. این مدل بیشتر در ارتفاعات بالا نصب می شود و می توان به وسیله کیبورد یا جعبه فرمان طراحی شود عملیات زوم و گردش عدسی را در آن انجام داد.

  • کار بسته با حسگر حرارتی

دوربین مدار بسته با حسگر حرارتی برای استفاده در مناطق نظامی و امنیتی کاربرد دارد. اساس کار این مدل بر پایه تغییرات دمای انسان و افراد است. این مدل با داشتن مادون قرمز کوچکترین تغییرات حرارتی را تشخیص می دهد و قابلیت دید در شب برای افزایش امنیت در مناطق خاص از ویژگی‌های آن است.

دوربین مداربسته در چه مکان هایی باید استفاده شود؟

مداربسته تقریباً می‌توان در تمام محل ها و مکان ها استفاده کرد. کاربرد دوربین مداربسته در محل هایی است که تردد افراد در آنها زیاد است یا در مکان هایی که به دلیل حساسیت امنیتی باید ورود و خروج افراد در انجا ثبت شود. دوربین مداربسته با توجه به نوع آن و محدودیت‌های امنیتی در ارتفاع مناسب با توجه به وسعت دید عدسی انتخاب میشود. استفاده از دوربین مداربسته به افزایش امنیت و ایمنی محل کار و زندگی انسان کمک می کند.

به اشتراک بگذارید :
جدیدترین مطالب گروه :