آلاچیق تاشو شیشه ای

۱۷ فروردین ۱۴۰۰
4.6
آلاچیق تاشو شیشه ای

آلاچیق یا کلاه فرنگی اتاقکی است که نیمه باز بوده و معمولا در پارک ها وباغ ها و یا حیاط منازل و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. از آلاچیق ها به عنوان استراحتگاه نیز استفاده می شود. طرح های گوناگونی دارد و می توان ازمتریال های گوناگون از جمله شیشه و چوب و آهن در تولید آن استفاده کرد. همچنین امکان تهیه و تولید آن در رنگ ها و ابعاد گوناگون وجود دارد. نکته قابل توجه که اخیرا توسط کارشناسان صنعت ساخت و ساز ارائه شده است آلاچیق تاشو می باشد که می توان برای تولید آن از نرده شیشه ای بهره گرفت. لازم به ذکر است که نرده شیشه ای بکار رفته نشکن و مقاوم است.

کاربرد آلاچیق تاشو شیشه ای در حیاط، باغ و باغچه، پاسیو ها ، تراس و بالکن و همچنینن روف گاردن ها و یا اصطلاحا باغچه های سقفی رواج دارد. یکی از مزیت های مهم آلاچیق تاشو ارتباط و احساس نزدیکی و صمیمیتی است که افراد می توانند با محیط اطراف و همچنین طبیعت برقرار کنند. ابعادی که معمولا در نظر گرفته می شود به اندازه ای است که می توان داخل آن میز گذاشت و در آرامش به صرف غذا پرداخت.

آلاچیق تاشو شیشه ای

یکی از موارد غیرقابل انکار در مورد آلاچیق ها این است که به دلیل هماهنگی با اطراف و فضایی که ایجاد می کنند نمایی زیبا و گاها رویایی را ایجاد می کنند که نمی توان تاثیر ان را انکار کرد. نکته دیگر این است که کاربرد آلاچیق ها تنها به مکان ها و فضاهای مسکونی محدود نمی شود و از آنها می توان در مکان ها ی تجاری نیز استفاده کرد.
بهترین فرم آلاچیق به لحاظ هندسی مربعی شکل است به طوری که در هر زاویه ای جای می گیرد و از چهار طرف می توان به نمای بیرونی دسترسی داشت و نگاه انداخت. از طرف دیگر می توان از انها در همه فصل ها و در هر شرایط آب و هوایی بهره گرفت و این به لحاظ مسقف و سرپوشیده بودن آنهاست.

با این همه یکی از مزیت ها آلاچیق های تاشو این است که می توان  آنها را در اشکال مختلف هندسی ساخت و با بهترین کیفیت و دوام عرضه کرد. مربعی، مستطیلی و دایره ای و حتی اشکال نامنظم هندسی. آلاچیق های تاشو در هر مکانی قابل استفاده هستند اما معمولا در کنار هی آبنماها و استخرها و همچنین رستوران های سنتی و حیاط هتل ها و ..... اجرا می شوند.
همینطور که اسم این محصول برمی آید می توان آلاچیق شیشه ای را باز کرد و هر زمان که لازم شد آن را تا کرد و به این ترتیب از فضای اطراف بهترین و حداکثر استفاده را کرد. آلاچیق تاشوی شیشه ای محصولی بسیار زیبا و دلپسند و در عین حال شیک است که می توان آن را تا کرد و دوباره باز کرد و دیواره های نشکن شیشه ای آن به صورت دیواری مقاوم بکار بست.

آلاچیق تاشو شیشه ای

آلاچیق شیشه ای تاشو

آلاچیق شیشه ای تاشو طرفداران زیادی بسیار کرده است به طوری که موارد استفاده از آن هر روز بیشتر می شود و در محیط ها تجاری مانند رستوران ها و کافه ها و همچنین محل برگزاری سمینارها و محل های خاص مهمان های ویژه بسیار پرکاربرد شده است.

این آلاچیق ها از زیبایی منحصر بفردی برخوردار هستند و کاربردهای زیادی دارند. آلاچیق های شیشه ای تاشو دارای دیواره هایی از شیشه نشکن هستند که قابلیت جمع شدن دارند و نصب و اجرای آن سریع است. یکی از مزایای این ویژگی تاشو بودن در فصل گرم تابستان خودنمایی می کند چرا که با فرارسیدن گرما و تمایل بیشتر استفاده از فضای باز و آزاد می توان دیواره ها را جمع کرد و در نتیجه از نسیم و هوای آزاد لذت برد.

از طرف دیگر، در فصل زمستان می توان دیواره های شیشه ای را به راحتی باز کرد و عایقی مناسب در مقابل سرما و باد ایجاد کرد. پوشش این عایق می تواند تا نود درصد باشد یعنی تا نود درصد می تواند جلوی سرما و باد را بگیرد. همچنین، صرفه جویی و بهره گیری حداکثری از فضای اطراف را می توان به دیگر ویژگی های این دست از آلاچیق ها افزود.

آلاچیق تاشو شیشه ای

مزیت آلاچیق تاشو به دیگر آلاچیق ها

از مزیت ها و برتری های آلاچیق های تاشو به دیگر انواع این است که برخلاف دیگر آلاچیق ها که فقط مناسب فصل های خاصی از سال مانند تابستان و بهار هستند و آن در شرایطی خاص مانند داغ نبودن و یا باد و بوران خاص فصل بهار. در زمستان و پاییز و کلا فصل سرما امکان استفاده از آنها چندان وجود ندارد. به همین منظور صاحبان مشاغلی مانند رستوران داران و یا هتلداران مجبور به نصب اصطلاحا عایق های نامناسبی مانند نایلون و یا برزنت می شوند که نه تنها گرمایی را ایجاد نمی کنند و یا جلوی هدررفت آن را نمی گیرد از طرف دیگر نمایی زشت و ناخوشایند از خود نشان می دهند.

در مقابل، آلاچیق های تاشو هم مناسب فصل سرما هستند و هم گرما. هنگام سرما و برف و باد و باران می توان آن را به یک سمت باز کرد و هنگام گرما و رطوبت می توان آن را جمع کرد. گاهی می توان حس یکی شدن با طبیعت و اطراف را تجربه کرد و گاهی می توان حریم شخصی استقلال را در فضای عمومی ایجاد کرد.

قیمت آلاچیق تاشو شیشه ای

در تعیین قیمت آلاچیق شیشه ای تاشو عوامل گوناگونی نقش دارند. متراژ کار و ابعاد، طرحی که پیشنهاد می شود و همچنین نصب و عدم نصب دستگیره روی دیواره ها همگی در تعیین قیمت آن موثر است. از طرف دیگر یراق آلات نیز تاثیرگذار است. این یراق آلات باید از جنس و متریال باکیفیت باشد که عموما  استیل درجه یک است، به طوری که در مقابل آب و هوا و رطوبت کیفیت خود را حفظ کند و دچار زنگ زدگی و اکسیدگی نشود.

آلاچیق تاشو شیشه ای

طراحی آلاچیق تاشو شیشه ای

در طراحی آلاچیق تاشوی شیشه ای باید به موارد گوناگونی توجه کرد از جمله فضای بیرونی. اینکه محصول مربوط قرار است در رستورانی سنتی اجرا شود ویا فضای باز یک هتل و یا ویلا. آیا مشتری میخواهد محیطی شخصی تر و خصوصی تر داشته باشد که شیشه های مات را بکار برد و یا نه. فضای خصوصی چندان اهمیتی ندارد و می توان به راحتی شیشه های براق را بکار برد. همینطور ترکیب با چوب در سقف و یا ترکیب با دیگرمتریال ها نیز در طراحی این محصول تاثیر گذار است.

مکان های شایع اجرای آلاچیق تاشو

امکان اجرای آلاچیق تاشوی شیشه ای درمکان های مختلفی وجود دارد. از جمله این مکان ها می توان به هتل ها ، رستوران ها و باغ ها و باغچه ها اشاره کرد. همینطور می توان آن را در ویلاها و حیاط منازل و روف گاردن ها بکار برد. ویلاهای کنار دریا و جاهایی که رطوبت بالایی دارد نیز می توان آلاچیق تاشو را نصب کرد به این شرط که یراق آلات آن بسیار باکیفیت و محصولی ضد زنگ باشد تا تحت تاثیر هوا و اکسید شدن قرار نگیرد.

مطلب مفید این صفحه را مشاهده کنید: نرده شیشه ای

هرگونه کپی برداری از مطالب و تصاویر این وبسایت بدون درج لینک مبدا پیگرد قانونی دارد.

به اشتراک بگذارید :
جدیدترین مطالب گروه :